Vliv reklamy a médií na spotřebitele

Název práce: Vliv reklamy a médií na spotřebitele
Autor(ka) práce: Vrbicová, Anežka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřená na média a jejich vliv na spotřebitele. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak hlavní televizní zpravodajské relace zpracovaly autorkou vybranou kauzu – pokles cen ropy. Zároveň si práce klade za cíl zjistit, jak kauzu vnímali obyčejní lidé, zda ji zaznamenali případně které zpravodajské relace využili ke sledování vývoje kauzy. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se autorka věnuje médiím a mediální komunikaci, vymezuje jejich definici, předkládá klasifikaci dle různých kritérií a funkce, které média mají nebo by měla plnit. Práce stručně charakterizuje zpravodajství a dále se podrobněji zabývá televizním zpravodajstvím a jeho specifiky. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření ohledně vlivu médií a rozhovor s odborníkem, který vliv médií na spotřebitele zhodnotí. V závěru jsou zformulovány výsledky porovnání zpravodajských relací.
Klíčová slova: televizní zpravodajství; žurnalistika; vliv médií
Název práce: The infuence of media and commercials on consumers
Autor(ka) práce: Vrbicová, Anežka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In this work author deals with media and its impact on consumers. The aim of this thesis is to find out how the main TV news programs handled the theme choosed by the author- the fall of prices of petroleum. The thesis is also aiming to find out how the consumers understood the case, if they registered the cause and which main TV news programs they used to gather more inforation about it. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part the author explains the concept of media and medial communication. In addition the work briefly explains the concept of television news and its specifics. Practical part includes the results of the survey condected in order the reach the aim of the thesis. Moreover the practical part also includes interview with a media specialist. In the conclusion of the work author presents the results and comparision of TV news.
Klíčová slova: journalism; influence of media; Tv news

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 5. 2019
Datum podání práce: 26. 6. 2020
Datum obhajoby: 27. 8. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69868/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: