Styly vedení a jejich vliv na kulturu učení v organizaci

Název práce: Styly vedení a jejich vliv na kulturu učení v organizaci
Autor(ka) práce: Řezáčová, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Komárková, Lenka
Oponenti práce: Hiršová, Miloslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V diplomové práci je zkoumán vliv stylu vedení na kulturu učení v organizaci. Před-pokladem je, že existují určité styly vedení, které jsou ke kultuře učení více nakloněny, a naopak existují styly vedení, které nenechávají zaměstnancům příliš prostoru pro učení a další vlastní vývoj. V teoretické části práce jsou představeny styly vedení a jejich historický vývoj. Podrobněji je popsán transformační styl a jeho složky. Dále je vysvětlen pojem kultury učení v organizaci, včetně popsání jednotlivých dimenzí a úrovní. V aplikační části byly zodpovězeny tři výzkumné a tři doplňující otázky. K výzkumu byly využity dotazníky DLOQ-A a CLQ. Získané výsledky byly využity k tvorbě doporučení pro zlepšení kultury učení a rozvoj lidských zdrojů. Dalším přínosem práce byla snaha počeštit daná témata.
Klíčová slova: Styly vedení; Leadership; Kultura učení; DLOQ; CLQ
Název práce: Leadership styles and their influence on learning culture in the organization
Autor(ka) práce: Řezáčová, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Komárková, Lenka
Oponenti práce: Hiršová, Miloslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis examines the influence of leadership style on the culture of learning in the organization. The assumption is that there are certain leadership styles that are more inclined to a learning culture, and conversely there are leadership styles that do not leave employees much room for learning and further development. The theoretical part of the thesis presents leadership styles and their historical development. The transformation style and its components are described in more detail. Furthermore, the concept of learning culture in the organization is explained, including a description of individual dimensions and levels. In the application part, three research and three supplementary questions were answered. DLOQ-A and CLQ questionnaires were used for the research. The results obtained were used to make recommendations for improving the culture of learning and human resource development. Another benefit of the work was the effort to translate the topics into Czech.
Klíčová slova: Leadership; Learning culture; Leadership styles; DLOQ; CLQ

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 3. 2019
Datum podání práce: 12. 7. 2020
Datum obhajoby: 20. 8. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69141/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: