Vliv vzdělání spotřebitele na vnímání greenwashingu

Název práce: Vliv vzdělání spotřebitele na vnímání greenwashingu
Autor(ka) práce: Pištorová, Sára
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Pašmik, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá tématem greenwashingu v marketingové komunikaci společností. Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat, jakým způsobem se liší vnímání tohoto fenoménu mezi různě vzdělanými spotřebiteli. Teoretická část práce je zaměřena na představení konceptu zeleného marketingu, vymezení greenwashingu a výstupů zahraničních studií týkajících se jeho způsobu vnímání spotřebiteli. Praktická část zahrnuje představení kontextu kvalitativního výzkumu, jenž probíhal pomocí metody polostrukturovaných rozhovorů se spotřebiteli z generace Y nakupujícími na kosmetickém trhu, 
a výsledků tohoto výzkumu. Závěrem práce jsou interpretovány a diskutovány výstupy vyplývající z analýzy získaných dat, na jejichž základě jsou formulována doporučení pro zefektivnění marketingové komunikace v oblasti udržitelných produktů.
Klíčová slova: environmentální uvědomění; úroveň vzdělání spotřebitelů; generace Y; zelený marketing jako nástroj CSR; vnímání greenwashingu
Název práce: The influence of consumer’s education on greenwashing perception
Autor(ka) práce: Pištorová, Sára
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Pašmik, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master‘s thesis is focused on the topic of greenwashing in marketing communication. The main aim of this thesis is to identify how the perception of this phenomenon differs between differently educated consumers. The theoretical part provides a comprehensive overview of the green marketing concept, 
the definition of greenwashing and the findings of foreign studies regarding consumer perception of greenwashing. In the practical part, the research context and the methodology of qualitative research is described first, followed by 
the analysis of obtained data by means of semi-structured interviews with Generation Y consumers in the cosmetics market. Finally, the results of 
the analysis are interpreted and discussed and the recommendations for marketing communication of sustainable products are formulated.
Klíčová slova: generation Y; environmental awareness; green marketing as a CSR tool; level of consumers` education; perception of greenwashing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 10. 2019
Datum podání práce: 24. 7. 2020
Datum obhajoby: 9. 9. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71473/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: