Vztah generace “Z” k nehmotnému kulturnímu dědictví
Název práce: | Vztah generace “Z” k nehmotnému kulturnímu dědictví |
---|---|
Autor(ka) práce: | Košatková, Michaela |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Zelený, Martin |
Oponenti práce: | Lindner, Milan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá vztahem generace “Z” k nehmotnému kulturnímu dědictví a znalostmi o tomto dědictví. V teoretické části je vymezeno a definováno dělení generací, pojem kulturní dědictví a problémy a východiska nehmotného kulturního dědictví České republiky, včetně jeho účasti ve vzdělávání. Praktická část je rozdělena na dvě dílčí části. První část interpretuje a zhodnocuje výsledky dotazníkového šetření provedeného kvantitativní metodou, který byl proveden pro účely této práce. Druhá část navazuje na informace získané z dotazníkového výzkumu a představuje praktický návrh řešení, jak nehmotné kulturní dědictví zařadit v širším rozsahu do výuky na základních školách. |
Klíčová slova: | Generace; mládež; vzdělávání; kulturní dědictví; nehmotné kulturní dědictví; lidová kultura; UNESCO |
Název práce: | The relationship of the “Z“ generation to the intangible cultural heritage |
---|---|
Autor(ka) práce: | Košatková, Michaela |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Zelený, Martin |
Oponenti práce: | Lindner, Milan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The diploma thesis is focused on the relationship of the "Z" generation to the intangible cultural heritage and knowledge about this heritage. The theoretical part of this thesis defines the term "generation" and its divisions, the concept of cultural heritage including the problems and solutions of intangible cultural heritage of the Czech republic and its participation in education. The practical part is devided into two separated parts. The first part interprets and evaluates the results of quantitative questionnaire conducted for the purposes of this thesis. The second part follows the results of the questionnaire and presents a practical proposal how to include wider range of the intangible cultural heritage into education at primary schools. |
Klíčová slova: | youth; education; cultural heritage; intangible cultural heritage; Generation; folk culture; UNESCO |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 16. 6. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 24. 8. 2020 |
Datum obhajoby: | 14. 9. 2020 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/73805/podrobnosti |