Efektivní propagace a public relations neziskových organizací

Název práce: Efektivní propagace a public relations neziskových organizací
Autor(ka) práce: Klingerová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kadeřábková, Jaroslava
Oponenti práce: Kouřilová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá neziskovými organizacemi s ohledem na jejich efektivní prezentaci, propagaci a public relations. Teoretická část obecně charakterizuje neziskové organizace a neziskový sektor v České republice. Nejprve nastiňuje stručnou historii jejich vzniku, právní úpravu v České republice, jejich fungování, členění a získávání finančních zdrojů. Dále popisuje práci s veřejností v nepodnikatelském sektoru, jaké jsou nástroje této komunikace a jak docílit, aby byla co nejefektivnější. Praktická část demonstruje tato teoretická východiska na příkladu dvou konkrétních neziskových organizací působících v oblasti zdravotní a sociální péče. Srovnává je z hlediska jejich komunikace s veřejností a povědomí občanů o činnosti těchto organizací. Důraz je kladen nejen na způsoby komunikace s veřejností, ale také na etické hledisko prováděné komunikace. Cílem diplomové práce je zhodnotit postavení neziskových organizací Kapka naděje a Člověk v tísni z hlediska propagace a komunikace s veřejností. Závěr shrnuje zjištěné poznatky.
Klíčová slova: public relations; reklama; propagace; neziskové organizace; získávání finančních zdrojů; neziskový sektor
Název práce: Effective Promotion and Public Relations in Non-profit Sector
Autor(ka) práce: Klingerová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kadeřábková, Jaroslava
Oponenti práce: Kouřilová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diploma thesis deals with non-profit organizations with regard to their effective presentation, promotion and public relations. Theoretical part generally characterizes non-profit organizations and non-profit sector in the Czech Republic. First part outlines brief historical context, legal regulations in the Czech Republic, their operation, classification and fundraising. Second part describes public relations in non-profit sector, instruments of this communication and how to make this communication as effective as possible. Empirical part demonstrates these theoretical findings on examples of two particular non-profit organizations operating in the sphere of health care and social-service work. These two non-profit organizations are being compared in reference to public relations and public awareness about these organizations activity. Emphasis is laid not only on communication methods but especially on ethic aspect of this communication. Diploma thesis objective is to evaluate position of two non-profit organizations in terms of promotion and public relations. Conclusion summarizes ascertained facts.
Klíčová slova: fundraising; non-profit sector; non-profit organizations; public relations; advertisement; promotion

Informace o studiu

Studijní program / obor: Hospodářská politika a správa/Regionalistika a veřejná správa
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra regionálních studií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 7. 2008
Datum podání práce: 30. 12. 2008
Datum obhajoby: 14. 1. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16524/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: