Marketing neziskových organizací

Název práce: Marketing of non-profit organisations
Autor(ka) práce: Kohnová, Markéta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Oponenti práce: Hrusová, Lucie
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Marketing has always been a key subject in commercial organisations, being an integral part of the business strategy and plans. In the non-profit sector, there is still a reticence towards the subject, often seen as either unnecessary or even a waste of the often very limited financial resources. As a reaction to that, this work discusses the importance and use of marketing in non-profit organisations and explores the issues around the subject with relation to the non-profit entities as well from a theoretical point of view as through case studies where the marketing efforts of a number of different non-profit organisations were analysed. The overall objective is to prove that also in non-profit organisations marketing should be an integral part of the overall business plan and is key to the overall success of the non-profit organisation.
Klíčová slova: Fundraising; Marketing budget; Marketing mix; Non-profit organisation; Marketing
Název práce: Marketing neziskových organizací
Autor(ka) práce: Kohnová, Markéta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Oponenti práce: Hrusová, Lucie
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Marketing v neziskových organizacích, jako nedílná součást obchodní strategie a plánu, vždy představoval jedno z klíčových témat. V neziskových organizacích však stále přetrvává určitá zdrženlivost k tomuto tématu a marketing je obvykle vnímán jako něco nepotřebného či dokonce jako plýtvání často omezených finančních prostředků. Tato práce je reakcí na tento náhled a naopak pojednává o důležitosti využití marketingových metod v neziskových organizacích. Práce prozkoumává toto téma jak z teoretického hlediska, tak z praktického, kdy pomocí případových studií popisuje marketingová úsilí několika vybraných neziskových organizací. Celkovým cílem práce je poukázat na fakt, že i v neziskových organizacích by marketing měl být nedílnou součástí obchodní strategie a plánu, jelikož jeho využívání přispívá k celkovému úspěchu neziskové organizace.
Klíčová slova: Marketingový rozpočet; Marketingový mix; Marketing; Fundraising; Neziskové organizace

Informace o studiu

Studijní program / obor: Hospodářská politika a správa/Regionalistika a veřejná správa
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra regionálních studií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 4. 2008
Datum podání práce: 15. 12. 2008
Datum obhajoby: 23. 1. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16272/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: