Český finanční a účetní časopis 2011(4):179-186 | DOI: 10.18267/j.cfuc.173

Příprava učitelů ekonomických předmětů v Ruské federaci a Tádžikistánu v rámci projektu Tempus

Alena Králová1, Marie Urbanová2
1 Ing. Alena Králová, Ph.D. - vedoucí katedry; Katedra didaktiky ekonomických předmětů, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám.. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3; <kralova@vse.cz>.
2 Ing. Marie Urbanová, Ph.D. - odborná asistentka; Katedra didaktiky ekonomických předmětů, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám.. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3; <kucerm@vse.cz>.

Příspěvek podává přehled o dvacetiletém vývoji programu Tempus. Popisuje jeho vývojové fáze, zaměření a cíle. Zároveň informuje o projektu Tempus "Entwicklung und Implementierung nachhaltig wirksamer Strukturen zur Entrepreneurship Erziehung in der Russischen Föderation und Tadschikistan", jehož spoluřešitelem je Katedra didaktiky ekonomických předmětů Vysoké školy ekonomické v Praze a jehož hlavním posláním je zavést univerzitní studijní programy pro přípravu učitelů ekonomických předmětů v Ruské federaci a Tádžikistánu, rozvoj výuky ekonomických předmětů a učebních materiálů pro odbornou přípravu učitelů.

Klíčová slova: Tempus projekt, Učitelství ekonomických předmětů, Výuka ekonomických předmětů

Training Teachers of Economic Subjects in the Russian Federation and Tajikistan in the Tempus Project

The paper gives an overview of twenty years of development Tempus program. It describes its development phases, the focus and goals. It also informs about the TEMPUS project "Entwicklung und Implementierung nachhaltig wirksamer Entrepreneurship Strukturen zur Erziehung in der Russischen Föderation und Tadschikistan". The Department of Methodology Teaching of the University of Economics in Prague is one of the research group members. The main project mission is to develop and implement university degree programs to prepare teachers of economic subjects in the Russian Federation and Tajikistan, the development of teaching of economic subjects and learning materials for teacher training.

Keywords: Tempus project; Teaching of economic subjects; Teaching of economic subjects.

Zveřejněno: 1. prosinec 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Králová, A., & Urbanová, M. (2011). Příprava učitelů ekonomických předmětů v Ruské federaci a Tádžikistánu v rámci projektu Tempus. Český finanční a účetní časopis2011(4), 179-186. doi: 10.18267/j.cfuc.173
Stáhnout citaci

Reference

  1. Aff, J. (2011): УЧЕБНЫЙ ПЛАН по предмету <<Экономика>> в 10-11 классах общеобразовательных школ Российской Федерации. Wien, Wirtschatsuniversität Wien, 2011.
  2. Dvořáček, J. (2001): Vzdělávání v integrující se Evropě. Praha, Vysoká škola ekonomická, 2001.
  3. McCabe, R. - Ruffio, P. - Heinämäki, P. (2011): TEMPUS@20 A Retrospective of the Tempus Programme over the past twenty years, 1990-2010. Luxemburg, Publications Office of the European Union, 2011.
  4. MŠMT (2007): Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách. Praha, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, c2011 [cit. 20. 6. 2011], <http://www.msmt.cz/uploads/soubory/zakladni/SP_SBFG_2007_web.pdf>.
  5. NAEP (2011): Tempus IV. [on-line], Praha, Národní agentura pro evropské vzdělávací programy, c2011 [cit. 20. 6. 2011], <http://www.naep.cz/index.php?a=view-project-folder≺oject_folder_id=85&>.
  6. WU (2011): Entwicklung und Implementierung nachhaltig wirksamer Strukturen zur Entrepreneurship Erziehung in Russland und Tadschikistan. [on-line], Wien, Wirtschatsuniversität Wien, c2011, [cit. 20. 6. 2011], <http://www2.wu-wien.ac.at/einsee/>.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.