Český finanční a účetní časopis 2007(1):70-73 | DOI: 10.18267/j.cfuc.212

Proč si volí studenti oboru Učitelství učitelskou profesi: srovnání vyspělých a rozvojových zemí

Marie Míková
Doc. Ing. Marie Míková, CSc. - proděkanka pro pedagogickou a studijní činnost, docentka; Katedra finančního účetnictví a auditingu, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3; <mikova@vse.cz>.

Článek se zabývá problematikou studentů oboru učitelství a jejich volbou pro učitelskou profesi. Autor srovnává motivační model ve vyspělých a rozvojových zemích a dochází k závěru, že z výzkumů, které byly provedeny na univerzitách, vyplývá rozdílný motivační model pro učitelskou profesi podle toho, zda jde o vyspělou či rozvojovou zemi.

Klíčová slova: Studenti učitelství, Učitelská profese, Motivační model

Why Teacher Trainees Choose the Teaching Profession: Comparing Trainees in Metropolitan and Developing Countries

This paper examines the motivation of teacher trainees to select the teaching profession. The author compares motivation in metropolitan and developing countries and makes the conclusion that based upon the research executed at various universities the motivational model differs in metropolitan and developing countries.

Keywords: Teacher Trainees; Teaching Profession; Motivational Model.
JEL classification: A23

Zveřejněno: 1. březen 2007  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Míková, M. (2007). Proč si volí studenti oboru Učitelství učitelskou profesi: srovnání vyspělých a rozvojových zemí. Český finanční a účetní časopis2007(1), 70-73. doi: 10.18267/j.cfuc.212
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bastick, T. (2000): Why Teacher Trainees Chaose the Teaching Profession: Comparing Trainees in Metropolitan and Developing Countries. International Review of Education, roč. 46, č. 3-4, s. 343-349. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.