Český finanční a účetní časopis 2008(4):97-103 | DOI: 10.18267/j.cfuc.295

Hodnotový management a finanční plán podniku

Pavel Marinič
Ing. Pavel Marinič, Ph.D., M.B.A. - odborný asistent; Katedra financí a oceňování podniku, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3, Česká republika; <marinic@vse.cz>.

Spolehlivým indikátorem dynamického rozvoje firmy je výsledná hodnota podniku. Při sestavování plánu musí stanovené cíle indikovat výslední hodnotu podniku na konci plánovacího období, diskontovanou k výchozímu roku vyšší než je tomu na začátku zmíněného období. Vhodnými nástroji měření jsou instrumenty hodnotového managementu, které mohou ve finančním řízení být využitý jako systém včasného varování.

Klíčová slova: Finanční plánování, Hodnota firmy, Hodnotový management, Vnitřní hodnota firmy, Ekonomická přidaná hodnota, Controlling

Value Based Management and Financial Plan

The one of many indicators' in measurement of the financial efficiency is finally value of firm. By process of financial planning have to be main target's estimated qualitative and quantitative so, that the value of firm on the end of planning's period will be higher than on the beginning of this period. For measurement is possible to use the tools of value management.

Keywords: Financial planning process; Value of firm; Intrinsic value; Economic value added; Value based management; Controlling.
JEL classification: G30

Zveřejněno: 1. prosinec 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Marinič, P. (2008). Hodnotový management a finanční plán podniku. Český finanční a účetní časopis2008(4), 97-103. doi: 10.18267/j.cfuc.295
Stáhnout citaci

Reference

  1. Grünwald, R. - Holečková, J. (2007): Finanční analýza a plánování podniku. Praha, Ekopress, 2007.
  2. Higgins, R. C. (2004): Analysis for Financial Management. New York, McGraw-Hill, 2004.
  3. Marinič, P. (2008): Plánování a tvorba hodnoty firmy. Praha, Grada Publishing, 2008.
  4. Mařík, M. aj. (2007): Metody oceňování podniku. Proces ocenění, základní metody a postupy. Praha, Ekopress, 2007. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.