Jak předcházet krizi podniku?
Anna Stehlíková
Cílem tohoto článku je popis nejčastějších vnitropodnikových chyb podniku v době krize. Součástí je návrh modelu „Jak předcházet krizi“, který by měl varovat vedení podniku před příchodem krize a pomoci tak firmě překonat počáteční problémy. Zároveň se pokouší o jakýsi nástin finančních zdrojů v jednotlivých částech podniku. S analýzou podniku pomáhají navržené soustavy ukazatelů.
JEL klasifikace: G30, G31, G34
Reference:
[1] Brealey, R. A., Myers, S. C. (1992): Teorie a praxe firemních financí, Viktoria Publishing, Praha 1992
[2] Hansen, Fay.Transparent Beauty. Business Finance in http://www.bfmag.com
[3] Hindls, R., Hronová, S., Novák (1999): Analýza dat v manažerském rozhodování, Grada Publishing, Praha,1999
[4] Kislingerová, E., (2007): Manažerské finance, C.H. Beck, Praha, 2007
[5] Kislingerová, E., (2010): Podnik v časech krize, Grada Publishing, Praha, 2010 ISBN 978-80-247-3136-0
[6] Kislingerová, E., (2012): Podnikový dluh a podnikový úpadek v roce 2012, Ekonomika a řízení podniku ve 21. Století, Ostrava, 2012, ISBN 978 80 248 2768 1
[7] Nečadová, M., Breňová, L., (2010): Změna ve výkonnosti firem v podmínkách krize a jejich adaptace na změněné tržní podmínky, Ekonomika a management, 2010
[8] Synek, M., a kol. (2000): Manažerská ekonomika, Grada Publishing, Praha, 2000
[9] Synek, M., Kopkáně, H., Kubálková (2009): Manažerské výpočty a ekonomická analýza, Praha, C.H. Beck, 2009
[10] Synek, M., (2007): Analýza hodnocení podniků a podle ukazatelů Schmalenbachovy společnosti upravené pro české podniky, www.vse.cz, 2007
[11] Synek, M., (2009): Nová ekonomika – nové ukazatele, www.vse.cz, 2009
[12] Zákon č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník, ve znění p. p.