Vliv geocachingu na cestovní ruch

Název práce: Vliv geocachingu na cestovní ruch
Autor(ka) práce: Zábranská, Vendula
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kubálková, Markéta
Oponenti práce: Kubálek, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá vlivem geocachingu na cestovní ruch. Nejdříve stručně představuje systém přesného určení polohy a souřadnicové systémy, poté popisuje pravidla a principy této hry. Stěžejním tématem je vliv geocachingu na domácí cestovní ruch České republiky -- aktuální situace, motivy kačerů a funkce geocachingu. Na základě těchto informací analyzuje vliv, jaký má geocaching na DCR. Následně se práce zabývá přeshraničním dopadem geocachingu na příkladu porovnání návštěvnosti vybraných keší domácími kačery a cizinci. Analyzuje počty keší v České republice, které mají listing v cizím jazyce a jsou tak vhodné pro cizince. Poslední kapitolou je analýza vybraných projektů, které používají geocaching jako marketingový nástroj spolu se snahou identifikovat chyby, kterým by se v takové situaci měl organizátor vyhnout, včetně doporučení pro úspěšnost projektu.
Klíčová slova: cestovní ruch; geocaching; kačer; keš
Název práce: The influence of geocaching on tourism
Autor(ka) práce: Zábranská, Vendula
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kubálková, Markéta
Oponenti práce: Kubálek, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis focuses on the influence of geocaching on tourism. First it briefly presents the principle of precise determination of position and coordinate systems, and then it describes the rules and principles of the game. It deals with the influence of geocaching on domestic tourism -- describing current situation, motivation of geocachers and functions of geocaching. It also analyzes the international influence of geocaching based on the comparison of visits of concrete caches by domestic and foreign geocachers. Then it also compares the numbers of caches in the Czech Republic which provide listing in foreign language and so these caches are foreigners friendly. Last chapter focuses on the analysis of several projects which use geocaching as a marketing instrument and tries to provide recommendations and identify mistakes which should be avoided in order to implement a successful project.
Klíčová slova: cacher; cache; tourism; geocaching

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 10. 2011
Datum podání práce: 1. 6. 2012
Datum obhajoby: 28. 5. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33934/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: