Přímý prodej v ČR a ochrana spotřebitele

Název práce: Přímý prodej v ČR a ochrana spotřebitele
Autor(ka) práce: Kolář, Petr
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Malý, Josef
Oponenti práce: Čajka, Radek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se věnuje problematice přímého prodeje. Cílem práce je vysvětlit principy, na kterých je tento obchodní model založen, objasnit jeho formy a průběh. Dále poukázat na přednosti a úskalí, která tuto prodejní metodu doprovázejí a vymezit ji vůči podvodným a neetickým podnikatelským aktivitám. Práce se zaměřuje také na oblast spotřebitelské ochrany a přibližuje regulační opatření ve světě, v Evropské unii a následně v České republice. Zde detailněji rozebírá práva spotřebitele a povinnosti prodávajícího uvedená v novém občanském zákoníku a v zákoně o ochraně spotřebitele. Závěrečná část práce je zaměřena na zájezdové předváděcí akce a názornou demonstraci nekalých a agresivních praktik, které zde prodejci s úmyslem prodat předražené a mnohdy nekvalitní zboží používají, a od kterých se seriózní společnosti přímého prodeje důrazně distancují.
Klíčová slova: Předváděcí akce ; Ochrana Spotřebitele; Multi-level marketing; Přímý prodej
Název práce: Direct selling in the Czech Republic and consumer protection
Autor(ka) práce: Kolář, Petr
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Malý, Josef
Oponenti práce: Čajka, Radek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the issue of direct seling. The aim is to explain principles of this business model, to clarify its forms and its manner of conduct. Further, to point out the advantages and risks that accompany this sales method and to define it against fraudulent and unethical business activities. The thesis also focuses on the area of consumer protection and describes regulatory measures in the world, in the European Union, and subsequently in the Czech Republic. There it analyzes in more detail consumer's rights and obligations of the seller specified in the new Civil Code and in the Consumer Protection Act. The final part is focused on roadshows and describes unfair and aggressive practices that sellers use there to sell overpriced and often poor quality goods. Reputable direct selling companies strongly distance from using those practices.
Klíčová slova: Roadshows; Consumer protection; Direct selling; Multi-level marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 10. 2013
Datum podání práce: 25. 4. 2014
Datum obhajoby: 2014

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: