Central European Business Review Vol. 2 No. 1

The Growth of Anti-Corruption Attitudes in Czech Marketing Communication and PR: Anti-Corruption Fight as Marketing Tool

DOI: https://doi.org/10.18267/j.cebr.34

[plný text (PDF)]

Denisa Kasl Kollmannová

N/A

JEL klasifikace: M14

Reference:
Bentele, G., Seidenglanz, R. (2005). Vertrauen und Glaubwürdigkeit. In Handbuch der Public Relations: Wissenschaftliche Grundlagen und berufliches Handeln. Mit Lexikon, ed. Bentele, G., Fröhlich, R., Szyszka, P. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 346–360.



Bentele, G. (1994). Öffentliches Vertrauen: Normative und soziale Grundlage für Public Relations In Normative Aspekte der Public Relations: Grundlagen und Perspektiven. Eine Einführung, ed. Armbrecht, W., Zabel, U. Opladen: Westdeutscher, 131–158.



Berelson, B. (2008). Content Analysis in Communcation Research. New York: Hafner.



Bentele, G. (2008). „Trust of Publics.“ In The International Encyclopedia of Communication, ed. Donsbach, W. Oxford: Blackwell Publishing, 2008.



Berger, P. L., Luckmann, T. (1966). The social construction of reality: A treatise in the sociology of knowledge. New York: Doubleday Anchor.



Bernard (2013). Bernard Online, accessed 12, 2013, [available at http://www.bernard.cz/cs/story/pivovar.shtml].



Chander, A. (2003). A constructive design methodology for trust management systems. Stanford: Stanford University Press.



Corrupt Tour (2013). Corrupt Tour Online. accessed March 12, [available at http://corrupttour.com/].



Edelman (2013). Trustbarometer 2013, accessed March 19, 2013, [available at http://www.edelman.com/trust-downloads/global-results-2/].



Karlíček, M, Král, P. (2011). Marketingová komunikace. Prague: Grada.



Karlíček, M. (2013). Základy marketingu. Prague: Grada.



Koutník, O. (2012a). Karel Janeček na naivních vlnách? Česká Pozice, accessed March 16, 2013, [available at http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/karel-janecek-na-naivnich-vlnach].



Koutník, O. (2012b). Nová cestovka Corrupt Tour: Výlety na místa českých korupčních kauz. Česká Pozice, accessed March 16, [available at http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/nova-cestovka-corrupt-tour-vylety-namista-ceskych-korupcnich-kauz].



Millward Brown (2011). Anatomie českého marketéra. Accessed March 13, 2013, [available at http://www.slideshare.net/bebech/prezentace-anatomie-ceskeho-marketera-toplines].



Oxford Dictionary (2013). “Meme”. In Oxford Dictionary, accessed March 12, 2013, [available at http://oxforddictionaries.com/definition/english/meme?q=meme].



RSJ (2013). Online, accessed March 19, 2013, [available at http://www.rsj.com/en/].



Transparency International (2013). Corruption Perception Index, accessed March 12, 2013, [available at http://cpi.transparency.org/cpi2012/].



Vercic, D. (2000). Trust in organizations: A study of the relations between media coverage, public perception and profitability. Ph.D. dissertation, London: London School of Economics and Political Science.



Vlny evoluce (2013). Kolik nás je, accessed March 16, 2013, [available at http://www.vlnyevoluce.cz/#vlna-12/koliknas-je.html].



Mravec, M. (2010). Korupční klima v České republice. GfK research, accessed March 12, 2013, [available at http://www.transparency.cz/doc/projekty/NIS/Konference/Martin_Mravec_GfK_Korupcni_klima_v_ Ceske_republice.pdf].



Kasl Kollmanová, D. (2012). CEO and Businesses are Losing Trust: Comparison of EU, USA, Czech and Slovak Republic. Central European Business Review, 1(1): 7-13.

Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením.

Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies: