Central European Business Review - Nejdříve zveřejněné online

Export Promotion Framework of the Czech Republic

DOI: https://doi.org/10.18267/j.cebr.109

[plný text (PDF)]

Stanislav Richter

Publikováno online: 17. 1. 2020

N/A

JEL klasifikace: F13, F14, F23

Reference:
AMSP (2010) Názory podnikatelů na podporu exportu malých a středních podniků č.1, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.amsp.cz/2-pruzkum-amsp-cr-podpora-exportu].



AMSP (2012) Názory podnikatelů na podporu exportu malých a středních podniků č.2,. (accessed 2014-12-05), [available at http://www.amsp.cz/2-pruzkum-amsp-cr-podpora-exportu].



Ascari, R. (2007). Is Export Credit Agency a Misnomer? The ECA Response to a Changing World. 2007. Working paper, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.sace.it/GruppoSACE/export/sites/default/download/wpsacen02.pdf].



Beneš, V. et al. (2004). Zahraniční obchod - příručka pro obchodní praxi. Prague: Grada.



CEB (2013). Czech Export Bank - Výroční zpráva 2012. (accessed 2014-12-05), [available at http://www.ceb.cz/kdo-jsme/povinne-zverejnovani-informace/vyrocni-zpravy/].



Černohlávková, E, Sato, A., Taušer. J. (2007). Finanční strategie v mezinárodním podnikání. Prague: ASPI.



Czech Statistical Office (2013a). Zahraniční obchod České Republiky, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.czso.cz/cz/cr_1989_ts/0601.pdf].



Czech Statistical Office (2013b). Makroekonomické údaje. (accessed 2014-12-05), [available at http://www.czso.cz/].



CzechInvest (2012). Annual Report 2011, (accessed 2014-15-05), [available at Available from WWW: <http://czechinvest.org/data/files/vz2011-def-3391-cz.pdf].



CzechTrade (2013). O CzechTrade, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.czechtrade.cz/o-czechtrade/].



EGAP (2013). Egap v číslech. 2013, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.egap.cz/o-spolecnosti/egap-v-cislech/index.php].



Fischer, E., Reubeg, A. R. (2003). Targeting Export Support to SMEs: Owners’ International Experience as a Segmentation Basis. Small Business Economics. 20: 69–82.



Freixanet, J. (2012). Export promotion programs: Their impact on companies’ internationalization performance and competitiveness. International Business Review, 21 (6): 1065–1086.



Janda, K. Michalíková, E., Potácelová, V. (2010). Gravity and Fiscal Models of Government Support of Export Credit in the Czech Republic. Politická ekonomie, 2010 (3): 305-325.



Janda, K. (2008). Government Support of the Czech Export Credit. Czech Financial and Accounting Journal, 3(1): 62-75.



Ministry of Industry and Trade. (2011). Dotazník na kvalitu státních služeb na podporu export v České republice, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.irucz.ru/prilohy/pruzkum-zelena-linka-pro-export2010.pdf].



Ministry of Industry and Trade (2012a). Czech export strategy 2012-2020, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.ceskapozice.cz/sites/default/files/file_attachments/exportni_strategie_ceske_republiky.pdf].



Ministry of Industry and Trade (2012b). Zpráva o vývoji malého a středního podnikání a jeho podpoře v roce 2011, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.komora.cz/pomahame-vasemu-podnikani/pripominkovani-legislativy-2/nove-materialy-k-pripominkam-1/nove-materialy-k-pripominkam/149-12-zprava-o-vyvoji-msp-a-jeho-podpore-v-roce-2011-t-13-6-2012.aspx].



Ministry of Industry and Trade (2013). Zpráva o vývoji malého a středního podnikání a jeho podpoře v roce 2012, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.komora.cz/pomahame-vasemu-podnikani/pripominkovani-legislativy-2/nove-materialy-k-pripominkam-1/nove-materialy-k-pripominkam/83-13-zprava-o-vyvoji-maleho-a-stredniho-podnikani-a-jeho-podpore-v-roce-2012-t-31-5-2013.aspx].



Ministry of Industry and Trade (2014). Obchodně ekonomické úseky Zastupitelských úřadů České republiky v zahraničí, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/podpora-exportu/#category249].



Pöyhönen, P. (1963). A Tentative Model for the Volume of Trade between Countries. Weltwirtschaftliches Archiv, 90 (1): 93-99.



Štoučarová, J. (2008). Ekonomická diplomacie České republiky. Prague: Professional Publishing.



Tinbergen, J. (1962). Shaping the World Economy: Suggestions for an International Economic Policy. New York: The Twentieth Century Fund.



United Nations (2001). Training manual on increasing capacities in trade and investment promotion. Bangkok: United Nations Publications.

Wilkinson, T., Brouthers, E. L. (2006). Trade promotion and SME export performance. International Business Review, 15 (3): 233–252.



World Economic Forum (2012). The Global Competitiveness Report 2012-2013, (accessed 2014-12-05), [available at http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2012-13.pdf].



CMZRB (2013). CMZRB, (accessed 2014-12-05), [available at http://www.cmzrb.cz/].



Petříček, V. (2007). Česká podpora podnikání v evropském kontextu. Prague: Corona Communications.



Kalínská, E. et al. (2010). Mezinárodní obchod v 21. století. Prague: Grada.

Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením.

Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies: