Central European Business Review Vol. 1 No. 1
Flaws in the Social Manners of Czech Managers
DOI: https://doi.org/10.18267/j.cebr.7
[plný text (PDF)]
Soňa Gullová
N/A
Reference:
Archanelskij, M. D. (2002). Bisnis-etiket, ili igra po pravilam. Moskva: Eksmo.
Broddy, M., Pachter, B. (1994). Business Etiquette. New York: McGraw-Hill.
CGC (2007). Ellenbogenverhalten oder Sozialkompetenz – wie wichtig sind gute Umgangsformen bei Führungskräften?, (accessed March 19, 2012),
[available at http://www.cgc-consulting.com/download/UmgangsformenbeiFuehrungskraeften.pdf].
Gullova, S., Mullerova, F., Sato. A., Zamykalova, M. (2002). Obchodní jednání v zemích EU. 1.vyd. Prague: Univesity
of Economics, Prague.
Gullova, S., Mullerova, F., Zamykalova. (2005). Problematika mezikulturních rozdílů v mezinárodním podnikání. Acta
Oeconomica Pragensia, 15(2).
Gullova, S. (2011). Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol. 2.vyd .Prague: Grada.
Guth-Jarkovsky, J. (1924) Pozdrav – společenské úvahy. Praha: Hejda a Tucek.
GFK (2006). Ergebnisse einer internationalen GfK-Studie zu Manieren der Europäer und US-Amerikaner, (accessed March 19, 2012), [available at http://www.gfk.com/imperia/md/content/presse/pd_gfk_crww_studie_manieren_dfi n.pdf].
Langford, B. A. (2005). The etiquette Edge: The Unspoken Rules for Business Success. New York: AMACOM.
Pernal, E. (2001). Taktně profesionálně elegantně. Prague : Ekopress.
Post, P., Post. P. (2005). The etiquette advantage in Business. New York: Collins Living.