Vyřizování stížností, oznámení a podnětů občanů (SR 12/2007)
verze: 3
Tento předpis již není platný! Datum konce platnosti: 9. února 2021 Zobrazit novější předpis...
Anotace
Tato směrnice upravuje postup při přijímání, evidování a vyřizování stížností, oznámení nebo podnětů občanů.Zpracovatel: | Přezkoumal: | Schválil: | |
---|---|---|---|
Jméno: | RNDr. Iva Hejdučková | prof. Ing. Richard Hindls, CSc. | |
Útvar/funkce: | vedoucí Oddělení kontroly, informací a stížností | rektor | |
Datum: | 31. 10. 2013 | 31. 10. 2013 | |
Podpis: | RNDr. Iva Hejdučková, v.r. | prof. Ing. Richard Hindls, CSc., v.r. | |
Platnost od: | 21. 12. 2007 | Platnost do: | odvolání |
Účinnost od: | 1.11.2013 | Účinnost do: | odvolání |
Článek 1
Úvodní ustanovení
Vyřizování stížností, oznámení nebo podnětů na VŠE se řídí touto směrnicí a v případech, kde to stanoví zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), v platném znění, zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
Článek 2
Přijímání stížností, oznámení a podnětů
- Stížnosti, oznámení nebo podněty přijímají:
– oddělení kontroly, informací a stížností (dále jen „OKIS“),
– vedoucí zaměstnanci na všech úrovních řízení (dle Pracovního řádu VŠE),
– podatelna. - Podání stížností, oznámení nebo podnětů (dále jen „podání“) jsou přijímána v písemné nebo ústní podobě. Pokud podavatel neuvede celé jméno a příjmení, místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování, je podání kvalifikováno jako anonymní. Za anonymní podání je považováno též podání učiněné elektronickou poštou bez zaručeného elektronického podpisu odeslané z jiné domény než VSE.CZ.
- Pokud příjemce ústní podání nevyřídí ihned, podavatele vyslechne a sepíše s podavatelem písemný zápis.
- Z obsahu podání musí být zřejmé, čeho se podavatel domáhá a nelze-li toto zjistit, podání se bez dalšího odkládá, o čemž je podavatel vyrozuměn.
- Vedoucí OKIS rozhodne, zda se anonymní podání bude řešit nebo se odloží.
- Lhůta k vyřízení podání je šedesátidenní. V této lhůtě musí obdržet podavatel odpověď v písemné nebo elektronické podobě.
Článek 3
Povinnosti OKIS
- Ústředně eviduje všechny stížnosti, oznámení nebo podněty došlé na VŠE a zajišťuje jejich správné a včasné vyřízení.
- Vyplňuje evidenční list stížnosti, oznámení nebo podnětu (příloha č. 1). Evidenční číslo má toto složení:
S(O, P)/číslo hospodářského střediska/pořadové číslo/rok. - Rozhoduje, zda stížnost, oznámení nebo podnět vyřídí přímo, ve spolupráci s vedoucím zaměstnancem, do jehož kompetence problematika spadá, anebo zda mu ji předá k úplnému vyřízení (včetně odpovědi podavateli).
- Požádá-li podavatel, aby jeho jméno nebylo uváděno nebo jestliže je to v zájmu správného vyřízení stížnosti, oznámení nebo podnětu, postoupí k vyjádření jen opis podání bez uvedení jména podavatele.
- O výsledku šetření vyrozumí podavatele ve lhůtě 60 dnů (viz výše). O přijatých opatřeních informuje podavatele, pokud o to požádal.
- Kontroluje plnění opatření k odstranění zjištěných nedostatků.
- V případě postoupení stížnosti, oznámení nebo podnětu podle místní a věcné příslušnosti jiné právnické osobě, vyrozumí o tom podavatele písemně.
- Veškeré písemnosti související s vyřizováním stížností, oznámení nebo podnětů zakládá s evidenčním listem odděleně od ostatních spisů.
- Dvakrát do roka vypracuje zprávu o došlých, vyřízených a nevyřízených stížnostech, oznámeních nebo podnětech. Tato zpráva je projednána ve vedení a na kolegiu rektora.
Článek 4
Povinnosti vedoucích zaměstnanců
- Přijímají stížnosti, oznámení nebo podání a zajišťují, aby byly interně evidovány odděleně od běžné pošty.
Originál podání neprodleně předají k zaevidování a zajištění dalšího postupu OKIS buď přímo nebo prostřednictvím podatelny. Požádá-li podavatel o doklad o podání, předá mu ho (příloha č. 2). - Na základě vyžádání vedoucí OKIS předloží písemné vyjádření k podání do pěti kalendářních dnů od obdržení výzvy k vyjádření.
- V případě rozhodnutí vedoucí OKIS, že podání předává vedoucímu zaměstnanci k přímému vyřízení, zajistí tento vedoucí zaměstnanec písemnou odpověď podavateli (s uvedením případně přijatých opatření, pokud o to podavatel požádal) ve lhůtě (viz výše). Kopii odpovědi podavateli zašle současně OKIS.
Článek 5
Povinnosti podatelny
- Přijímá stížnosti, oznámení nebo podněty a bez zbytečného odkladu je předává OKIS. Požádá-li podavatel o doklad o podání, předá mu ho (příloha č. 2).
Článek 6
Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů
- Všechny body stížnosti, oznámení nebo podnětu musí být objektivně prošetřeny a zjištění musí být dokladováno.
- Ve vyřízení se uvede, zda bylo podání jako celek resp. jednotlivé části důvodné, částečně důvodné nebo nedůvodné. V odůvodnění vyřízení se uvede, o jaké skutečnosti příp. právní předpis či vnitřní předpis VŠE se opírá.
- U důvodných nebo částečně důvodných podání je nutno přijmout opatření k odstranění zjištěných nedostatků. Opatření přijímá příslušný vedoucí zaměstnanec na základě dohody s OKIS. Ve sporných případech a v případech, kdy přijetí opatření přesahuje rámec řídícího oprávnění vedoucího zaměstnance, rozhodne vyšší nadřízený, popř. rektor příp. děkan v kompetencích dle § 24 odst. 1 zákona o vysokých školách.
- Podání se pro potřeby evidence považuje za vyřízené dnem, kdy vyřízení bylo předáno k doručení.
- Má-li podavatel za to, že podání nebylo řádně vyřízeno, může požádat rektora, aby přešetřil způsob vyřízení.
Článek 7
Přílohy
- Evidenční list stížnosti, oznámení nebo podnětu
- Potvrzení o převzetí stížnosti, oznámení nebo podnětu
Článek 8
Závěrečná ustanovení
- Tato směrnice se v plném rozsahu vztahuje na všechna pracoviště VŠE.
- Nakládání s osobními údaji stěžovatelů i dalších osob, kterých se podání týká, upravuje zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Tato směrnice ruší organizační směrnici č. 11 ze dne 28. 3. 2006.
L I S T Z M Ě N: | |||
Číslo změny | Strany, na kterých se mění předpis | Předmět změny – název dodatku | platnost: |
1. | 2 | Čl. 2 odst. 2 a 5 – úprava anonymních podání | 1.11.2013 |