Soutěž podnikatelských nápadů vyhrála flexibilní bruska

10. června
2009

V soutěži Poštovní spořitelna Milionový nápad, kterou organizuje Institut rozvoje podnikání (IDE) při Vysoké škole ekonomické v Praze, vyhrál Petr Froněk s projektem Flexicat.

Jeho cílem je vývoj a výroba speciálních nástrojů pro úpravu velkých a zakřivených ploch, které budou využitelné ve všech oblastech průmyslu. Druhý se umístil František Churý s projektem Keepinhead.com, který se zaměřuje na novou formu výuky jazyků, a na třetím místě Stanislav Richter s projektem školního svačinového systému Snacker. Do druhého ročníku soutěže se celkem přihlásilo 174 projektů, jak jsme informovali zde. Vítězům soutěže byly rozdány ceny v celkové hodnotě 380 tisíc korun, v současné době navíc probíhají jednání předkladatelů projektů s investory.

Desetičlennou porotu soutěže, v které zasedali úspěšní podnikatelé, manažeři firem, ale i zástupci akademické půdy a médií, nejvíce zaujal projekt Flexicat. Jde o nové nástroje, jejichž základní ideou je částečně flexibilní deska, která je pomocí soustavy vahadel po celé délce rovnoměrně přitlačována k tmelené nebo broušené ploše. Tím vytváří při tmelení nebo broušení téměř ideální zakřivení plochy. Hlavní výhodou těchto nástrojů je vysoká kvalita, úspora tmelícího materiálu a podstatné urychlení celého technologického procesu tmelení a broušení.

Na druhém místě se umístil projekt Keepinhead.com určený pro výuku jazyků. Tento nápad v sobě spojuje výhody výuky přes internet a PC a přidává k nim aplikaci na mobilních telefonech. Díky vzájemné synchronizaci se tak každý může učit i na cestách, například v MHD nebo ve vlaku. Produkt je možné používat zdarma díky propojení s reklamou a využívá i napojení na sociální sítě Facebook, MySpace a další.

Třetí místo obsadil projekt Snacker. Jde o službu školního svačinového systému, která umožňuje rodičům a jejich dětem objednávat si on-line zdravé a čerstvé školní svačiny, které jsou v určené dny doručované dětem přímo do školy. Na dalších místech v první desítce se umístily například projekty internetového portálu pro automatickou analýzu pravosti digitálních obrazových dokumentů, pěstování biomasy za účelem výroby tepla a elektrické energie v elektrárnách, nové patentované směsi z plastů nahrazující beton a další.

Bližší informace o soutěži a projektech naleznete na webových stránkách soutěže www.milionovynapad.cz.

Cílem soutěže Poštovní spořitelna Milionový nápad je podporovat podnikavého ducha u vysokoškolských studentů i u celé české veřejnosti. Nedávný průzkum IDE mezi vysokými školami ukázal, že téměř polovina vysokoškolských studentů by chtěla po skončení studia podnikat. Brání jim v tom však nedostatek finančních prostředků a zkušeností. To je i důvodem, proč okolo 84% z nich raději při studiu pracuje v rámci hlavního nebo vedlejšího úvazku či brigády.

Generálním partnerem letošního ročníku soutěže byla Poštovní spořitelna. Hlavními partnery byli Telefónica O2 a LG Electronics CZ. Dalšími partnery soutěže byli Advokátní kancelář Vyroubal Krajhanzl Školout & spol., Chamr & Partners a společnost Grada. Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen proběhlo 27. května 2009 v prostorách VŠE.