Příklad úspěšného partnerství VŠE se společností Škoda Auto v oblasti výuky

Škoda Auto je strategickým partnerem VŠE a intenzivní spolupráce s touto globálně úspěšnou společností probíhá v řadě oblastí. Nedávno například proběhl Den plný inovací, během kterého jsme společně se zástupci společnosti otevřeli nový prostor UNI.Space. Dnes jsme si jako další příklad spolupráce zvolili zapojení do výuky konkrétního předmětu na Fakultě mezinárodních vztahů.

Zapojení Škody Auto do předmětu Mezinárodní marketing

Před začátkem každého semestru domlouvají učitelé předmětu Mezinárodní marketing s oddělením Management of International Sales témata projektů, na kterých budou studenti celý semestr pracovat. Na druhé přednášce probíhá prezentace mezinárodní strategie Škody Auto, kterou často zajišťuje člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za marketing a prodej Ing. Martin Jahn (absolvent FMV) nebo jiný člen jeho týmu.

Na cvičeních si pak studenti volí téma svého projektu. V letním semestru se jednalo o projekty zaměřené na marketingovou strategii pro mladou generaci (Young Everyday Explorers, Online sales) a o projekty zaměřené na vstupy na nové zahraniční trhy (Vietnam a Indie).

Prezentace nejlepších projektů v centrále Škody Auto

Dne 21. května 2025 byly čtyři nejlepší týmy (vybrané z více než 25 týmů zahrnujících 100 studentů) pozvány do centrály Škody Auto. Prezentace byly určeny nejen spolužákům a třem přítomným vyučujícím, ale také zástupcům vedení společnosti. Akci zahájil Ing. Martin Jahn, studenti obdrželi zpětnou vazbu od zástupců oddělení mezinárodního prodeje a marketingu pro Českou republiku a globálního marketingového oddělení a na závěr jim byly předány certifikáty podepsané vedením obou institucí.

Hodnocení spolupráce očima studentky

Jedna z prezentujících studentek, Irina Geraschenko tento projekt zhodnotila následovně:

Jednou z hlavních předností naší univerzity je podle mého názoru možnost spolupracovat s globálními společnostmi. Prací v týmech s různými korporátními firmami si studenti nejen ověřují své znalosti v praxi, ale zároveň získávají jedinečnou příležitost nahlédnout do organizačního prostředí vidět, jak firmy fungují, jak jsou nastaveny procesy a jak vypadají mezilidské vztahy. Tato zkušenost může sehrát významnou roli při výběru budoucího zaměstnání. Jsem opravdu vděčná naší univerzitě za to, že vytváří takové mosty mezi vzděláváním a reálným byznysovým prostředím.

Příklad úspěšného partnerství VŠE se společností Škoda Auto v oblasti výuky