Ohlédnutí za CEMS Block Seminar 2021 se ŠKODA AUTO

Pro nové studenty magisterského programu Master in International Management/CEMS začal akademický rok 2021/2022 už 6. září, a to tzv. CEMS Block Seminar 2021. Celotýdenní blokový seminář je povinnou součástí CEMS curricula. Letos se nesl v duchu tématu “Digital Customer Journey in the Automotive Industry – New Challenges“, a to proto že na něm s VŠE spolupracoval dlouholetý firemní partner ŠKODA AUTO a.s.

Semináře se účastnilo celkem třicet jedna CEMS studentů, mentorsky ho zastřešil Ladislav Tyll akademický ředitel programu CEMS vyučovaného na Fakultě podnikohospodářské. Ze ŠKODA AUTO se zapojili Lucie Šedivková Klabíková, ČR Brand&Strategy, a Petr Petrýdes, Business Owner of Online Customer Journey.

V rámci týdenního programu se studenti zaměřili na porozumění a analýzu Digital Customer Journey, provedení kvalitativního výzkumu s důrazem na potřeby a očekávání zákazníků, identifikaci rizik, porozumění zákazníkům, navržení nových perspektivních řešení a popis tzv. Journey Mappingu. Studenti mj. absolvovali semináře na téma Journey Mapping, eMobility a konzultační lekce. Rovněž navštívili sídlo společnosti a muzeum v Mladé Boleslavi, kde měli příležitost načerpat znalosti důležité pro řešení svého projektu. Součástí programu byla také přednáška na téma „Etnografie“ vedená Tomášem Ryškou, odborným asistentem Katedry strategie, a lekce Digitální marketing, kterou vedl Jan Wegert z Katedry marketingu FPH.

Během posledního dne studentské týmy odprezentovaly výsledky své práce. Porota složená ze zástupců FPH a ŠKODA AUTO rozhodla o dvou vítězných týmech ve složení – tým #2: Simon Bijaoui, Francesca Comaschi, David Bejček, Rosalie Ghislain a Marta Leăo; tým #6: Balázs Ábrahám, Marsela Bebic, Luca Lellei, Prokop Švabík a Martin Watine. Závěrem čekala všechny večeře v restauraci hotelu Maximilian, kde byly oba vítězné týmy oceněny.

V minulém roce byl seminář realizován rovněž se společností ŠKODA AUTO na téma “eMobility Growth Plan in EU or Worldwide”. V letech 2019 a 2018 témata pro Block Seminar připravil další korporátní partner programu Plzeňský Prazdroj a.s., a to “Managing Consumer Experience in Pubs and Restaurants through Digital Technologies for Plzeňský Prazdroj” a “Propose a 2025 HORECA Innovation Program for Plzeňský Prazdroj a.s.”. V letech 2017 a 2016 řešili studenti téma zadané firmou Hilti, “Business Model Innovation in the Context of Digital Disruption” a “Digital Strategies of Family Businesses – Case of Hilti”.